IMG

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 31
Fotbalový pohár FAČR pro 2. stupeň základních škol
1
KRAJŠTÍ ŠAMPIONI V UČENÍ CIZÍCH JAZYKŮ!
2 3
4 5 6
Literární exkurze do Muzea J. A. Komenského v Uherském Brodě
Školní kolo Zeměpisné olympiády 6. – 9. ročník
7
Školní kolo Olympiády v zeměpise
8 9 10
11
Srdíčkové dny
12
Srdíčkové dny
13
Srdíčkové dny
Program primární prevence 2. třída - Košík plný rozumu
Program primární prevence 5. třída - S batohem do světa
14
Beseda "Pravidla, zodpovědnost a spolupráce ve škole i v rodině"
Srdíčkové dny
Pravidla, zodpovědnost a spolupráce v rodině i ve škole - beseda pro rodiče
15
Srdíčkové dny
Kramářská píseň v podání osmáků
16
Přírodovědný klokan 2024 - školní kolo
Srdíčkové dny
17
Srdíčkové dny
18
Srdíčkové dny
19
Srdíčkové dny
Scénické čtení
20
Srdíčkové dny
21
Srdíčkové dny
22
Srdíčkové dny
Tři mušketýři
23
Srdíčkové dny
24
Srdíčkové dny
25
Srdíčkové dny
26
Srdíčkové dny
27
Srdíčkové dny
Program primární prevence 3. A,B - Pravidla a co já?
28
Srdíčkové dny
29
Srdíčkové dny
Návštěva výstavy fotografií Josefa Dvorského
30 1

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Aktuálně > Kramářská píseň v podání osmáků

Kramářská píseň v podání osmáků



Datum konání:
15.11.2024

Kramářská píseň je příběh interpretovaný formou zpěvu kombinovaného s vyprávěním. Vizuální podobou kramářské písně je tabule pokreslená dílčími situacemi, jakýmsi komiksem, ovšem bez bublin a bez textu, protože ten je interpretován přímo kramářem. Kramářské písně vznikaly od 16. století do poloviny 19. století. Vzhledem ke značné délce textu kramářských písní už většina z nich upadla v zapomnění. Proto jsme se rozhodli s osmáky tuto tradici oživit. Žáci se rozdělili do skupin a během října měli za úkol vymyslet kramářskou píseň na aktuální téma. Píseň doplnili obrázky a hudebním doprovodem. Všechny skupiny
tento nelehký úkol splnily, vymyslely zajímavé příběhy, které působily skutečně jako kramářská píseň. Při prezentaci svých písní projevili žáci značnou míru kreativity, ale i hudebního nadaní. Tento projekt obohatil výuku literatury v 8. ročníku.